EL projecte el qual comentare en aquest blog, tracta de realitzar
una intervenció psicopedagògica en l’àmbit d’educació formal a infants i
adolescents amb un trastorn de dislèxia que assisteixen al Centre
Psicopedagògic de Pineda de Mar.
La finalitat que persegueix és
conèixer la situació d’aquets infants i adolescents amb dislèxia i a millorar
material per aconseguir un treball educatiu més productiu i adaptat a aquests
subjectes. D’aquesta manera el resultat de les sessions psicopedagògiques serà
més significatiu pels participants.
Aquest material estarà enfocat a
treballar aspectes dificultosos per a infants i adolescents amb un trastorn de
dislèxia. Per exemple:
-
Lectura
lenta i poc automatitzada
-
Dificultat
per a l’aplicació de les normes ortogràfiques
-
Escriptura
deficient, estructuració del text (sintaxis i discurs) i ortografia arbitrària
-
Baixa
comprensió lectora
El projecte pretén:
-
Identificar
les dificultats de lectoescriptura de subjectes amb dislèxia.
-
Saber
el procés de diagnòstic i intervenció en infants i adolescents amb el trastorn
de dislèxia.
-
Dissenyar,
planificar, aplicar i avaluar una intervenció psicopedagògica en l’àmbit de la
dislèxia.
-
Conèixer
el paper del professional de psicopedagogia en una intervenció psicopedagògica.
-
Millorar
i ampliar el material que disposa el centre per a treballar amb infants i
adolescents amb dislèxia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada