Aquesta setmana
vaig realitzar l’avaluació dels tests de lectoescriptura que vaig passar a la M
i a l’U.
La setmana passada
ja disposava dels tests i meva tutora del centre psicopedagògic em va donar una
setmana perquè els corregís jo sola, i desprès realitzar una reunió per solucionar
dubtes, revisar l’avaluació i valorar quins aspectes necessiten i interessen
més de treballar a cadascú.
Primer de tot el
que vaig haver de fer és llegir-me a fons l’apartat d’avaluació del llibret del
test, per sort és bastant clar i pocs dubtes em van sorgir.
Cal tenir en compte
que l’avaluació es realitza en un document a part i separa la lectura de l’escriptura.
Com que es miren els errors és molt important anar poc a poc i comprovar les
coses dues vegades, ja que és fàcil llegir malament i no veure algun error o no
entendre la lletra (fet que em va passar).
Reunió
Cal esmentar que em
van sorgir alguns dubtes respecte la tipologia d’errors, hi ha faltes que no es
poden relacionar en un únic tipus d’error i d’altres que cal esbrinar el perquè
ha realitzat aquest error.
També em vaig
trobar amb la dificultat de la lletra en el cas de M en l’apartat de redacció.
Per sort la tutora fa molts anys que treballa amb ella i hi té més facilitat.
Un cop observats
els resultats del test, vam valorar quins aspectes cal treballar amb cadascun
dels infants:
En el cas de la M:
el seu cas és molt especial, les seves dificultats de lectoescriptura no
milloraran gaire, ja que provenen de la operació del Meningocele Occiptial que va patir al nèixer. Ha treballat molt durant la
primària per a millorar aquests aspectes i actualment cal centrar-se més en els
seus problemes de relacions socials.
La tutora em
planteja treballar la lectoescriptura però mitjançant activitats que
directament treballin les habilitats socials.
En el cas de l’U:
no realitza gairebé errors de lectura, si en escriptura. Té problemes de
comprensió lectora greus i li manca vocabulari en català.
La tutora em planteja
treballar la comprensió lectora a fons i vocabulari en català. També no deixar
de treballar l’escriptura potenciant la redacció i la realització de resums i
esquemes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada