diumenge, 23 de novembre del 2014

Avaluació i valoració de la lectoescriptura

Aquesta setmana vaig realitzar l’avaluació dels tests de lectoescriptura que vaig passar a la M i a l’U.


La setmana passada ja disposava dels tests i meva tutora del centre psicopedagògic em va donar una setmana perquè els corregís jo sola, i desprès realitzar una reunió per solucionar dubtes, revisar l’avaluació i valorar quins aspectes necessiten i interessen més de  treballar a cadascú.

Primer de tot el que vaig haver de fer és llegir-me a fons l’apartat d’avaluació del llibret del test, per sort és bastant clar i pocs dubtes em van sorgir.


Cal tenir en compte que l’avaluació es realitza en un document a part i separa la lectura de l’escriptura. Com que es miren els errors és molt important anar poc a poc i comprovar les coses dues vegades, ja que és fàcil llegir malament i no veure algun error o no entendre la lletra (fet que em va passar).


Reunió
Cal esmentar que em van sorgir alguns dubtes respecte la tipologia d’errors, hi ha faltes que no es poden relacionar en un únic tipus d’error i d’altres que cal esbrinar el perquè ha realitzat aquest error.
També em vaig trobar amb la dificultat de la lletra en el cas de M en l’apartat de redacció. Per sort la tutora fa molts anys que treballa amb ella i hi té més facilitat.


Un cop observats els resultats del test, vam valorar quins aspectes cal treballar amb cadascun dels infants:

En el cas de la M: el seu cas és molt especial, les seves dificultats de lectoescriptura no milloraran gaire, ja que provenen de la operació del Meningocele Occiptial que va patir al nèixer. Ha treballat molt durant la primària per a millorar aquests aspectes i actualment cal centrar-se més en els seus problemes de relacions socials.
La tutora em planteja treballar la lectoescriptura però mitjançant activitats que directament treballin les habilitats socials.

En el cas de l’U: no realitza gairebé errors de lectura, si en escriptura. Té problemes de comprensió lectora greus i li manca vocabulari en català.
La tutora em planteja treballar la comprensió lectora a fons i vocabulari en català. També no deixar de treballar l’escriptura potenciant la redacció i la realització de resums i esquemes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada