dissabte, 15 de novembre del 2014

Organització general de les sessions





Després d’informar-me dels continguts que cal treballar amb infants i adolescents amb dislexia, vaig decidir organitzar les sessions amb un patró comú i d’aquesta manera aprofitar la hora que tenim disponible a la setmana per treballar varis aspectes.






  1. Al començament de la sessió començaré mantenint un diàleg amb els infants per saber com els hi ha anat la setmana, a l’escola, a casa i amb els amics. D’aquesta manera també començo a relacionar-me amb ells  i a apropar-me a la seva realitat. No vull que em vegin com una professora, sinó com una companya que els ajuda a aprendre.
  2. Després introduiré les activitats que he preparat per treballar fonemes, síl·labes, paraules, vocabulari... Aquestes activitats seran curtes i diverses per donar una mica de ritme.
  3. Un cop acabades les activitats i corregides conjuntament treballarem la lectura i la comprensió de textos. Aquests textos seran de temes que els puguin interessar i no gaire extensos.
  4. Un cop realitzades aquestes activitats, se li posaran deures per a la següent sessió. Una petita redacció d’un tema que es decidirà conjuntament. Aquesta redacció es corregirà a l’inici de la sessió següent.
  5. Per últim, els últims 10 min farem un joc educatiu en el que hi participarem tots, l’infant, la tutora i jo mateixa. Per exemple: Srable, sopa de lletres, el penjat, entre d’altres.

Crec que aquesta programació de les sessions pot ser satisfactòria, ja que no vull que es bloquegin amb la realització de les activitats. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada